Klasická sportovní masáž

Pokud hovoříme o klasické masáži, většinou máme na mysli sportovní typ masáže. Tedy proceduru, kdy masér dovede svojí šikovností a technikami ulevit od bolesti svalů, šlach a úponů, které jsou způsobené dlouhodobějším jednostranným namáháním nebo zvýšenou fyzickou námahou. Tento typ masáže není určen jen pro aktivní sportovce, jak by se mohlo zdát, ale může být použit pro kohokoli, kdo dává přednost pevnějším masážním tahům, které jsou vedené větší silou a intenzivněji tak zasahují do struktury pohybového aparátu. Dochází tak k dobrému uvolnění zatuhlých a pohybem znavených svalů. Součástí masáže bývá většinou nejprve úvodní tření, které se provádí celou dlaní a jeho cílem je zahřát svaly a vetřít masážní olej, nebo jinou emulzi do masírovaných partií.

Po této fázi následuje většinou hnětení. To slouží většinou k prokrvení a změkčení končetin a jejich hlubších vrstev, nezasahuje tedy jen podkoží. Často je hnětení prováděno pomocí uchopování a popotahování svalů nebo rotačním vtlačováním pěstmi. V průběhu všech fází masáže dělá terapeut také roztírání, které má za cíl nejen nanášet emulzi, ale také dobře promasírovat okolí kloubů a plochých svalů. Technika se provádí zejména palci a sevřenými prsty. Další technikou této masáže je takzvané tepání neboli poplácávání. Na pohled je technika rozeznatelná jako rychlé údery na svalové partie. Někdy se také nazývá sekání a má velmi stimulující účinek. Nedílnou součástí sportovní masáže je také hlazení a chvění nebo spíše třepání s kůží klienta. Provádí se na konci masáže, kdy jsou svaly již rozmasírované a uvolněné. Chvění je příjemné a zpravidla se provádí celou dlaní, která je položená na kůži.

Účinky klasické masáže

Klasická masáž je velmi obecný pojem, který lze jen obtížně a jednoznačně definovat. Mnoho druhů masáží je již tak zdomácnělých, že je lze považovat za klasické. Zcela jistě je však možné říct, že nejčastěji masírovanou partií jsou jednoznačně záda. Moderní společnost je zaměřená na výkon, práci, efekt a poměrně málo dbá na klid, zdraví a pěstování tělesné zdatnosti. Jestli je to správně, nebo špatně, to lze jen těžko říci. Nicméně je jasné, že za své zdraví nese zodpovědnost především každá jednotlivá bytost.

Masáže zad jsou velmi vhodným doplňkem k jejich posilování a protahování. Správně vedená masáž má pozitivní účinky nejen na tělo, ale také na mysl a tím i na celkovou kondici člověka. Mezi nejrychleji nastupující účinky masáže patří:

  • zmírňování bolestí všeho druhu,
  • zlepšení prokrvení masírované části a následně i celého těla,
  • zlepšení výživy tkání minerálními látkami a vitamíny,
  • zrychlování odbourávání škodlivin z těla lymfatickými cévami,
  • relaxace tkání,
  • zmírnění tkáňového napětí.

Masáž má ale také dlouhodobé účinky, její síla je v pravidelnosti. Pokud jdete pouze na jednotlivou masáž, budou její účinky blahodárné a pomohou Vám zmírnit akutní stav případného problému, ale dlouhodobý efekt příliš neočekávejte.

Zcela jistě je lepší chodit na masáže pravidelně. Opakováním masáže se totiž bude pozitivní působení na organismus postupně zvyšovat. Také se budete na masáž těšit a postupně si s masérem vybudujete důvěrný vztah, nebudete muset nic vysvětlovat a on sám pozná, co je třeba provádět, kde a kdy použít jemnější metody, nebo naopak přitlačit. Zjistíte také, zdali si s masérem máte co říci a dost možná, že se stane časem i Vašim přítelem. Vzájemné proudění energie mezi masírovaným a masérem je velmi důležité, nemá cenu chodit pravidelně na masáže tam, kde se necítíte dobře.

Masáž od profesionálů, nebo domácí masírování?

Každý může být masérem. Nebo se jím alespoň občas stát i doma. Vzájemné partnerské masáže mají mnoho podob a mohou být příjemné po fyzické stránce, ale jde především o jemné vzájemné napojení. Proto si udělejte dostatek času a jeden druhému věnujte svoji pozornost. Pokud nevíte kam na masáž v Brně, jistě se Vám bude hodit můžete si zajít za masér jehož domovem je Brno.

Dopřejte si také čas od času profesionální přístup. Pomůžete tak svému tělu, ale navíc se můžete inspirovat profesionálním masérem a některé jeho techniky naučit partnera. Masér Vám jistě také rád poradí, jak masírovat, jak cvičit a pečovat o svou tělesnou schránku tak, aby Vám dobře sloužila a aby jste byli spokojení a zdraví.

Zapojte své smysly

Klasické masáž není sice relaxační a tělo je masírováno poměrně intenzívně, ale i tak můžete zvýšit její efekt tím, že budete klidně dýchat, užívat si doteků a prociťovat každý okamžik. Buďte si při masáži vědomí každého doteku, sledujte své reakce na něj a přestaňte přemýšlet. Vnímejte! Vaše mysl se samovolně při masáži zklidní, ale pokud přece jen přijdou myšlenky, nevěnujte jim pozornost, nerozvíjejte je, nenechte je, aby vás ovládly a zablokovaly tak vnímání doteků a přítomného okamžiku. Pokud dokážete vnímat energie, užívejte si je. Během masáže můžete také jemně provádět dechová cvičení nebo se přinejmenším můžete koncentrovat na svůj dech.

Zkrátka buďte přítomní a netoulejte se v minulosti, ani v budoucnosti.

Facebook

Likebox Slider Pro for WordPress